Tuesday, June 5, 2012

MACAM-MACAM TAJUK BLOGLIST ORANG.

Saya sangat bahagia  bila mendapati blog saya tersenarai dalam bloglist orang lain.  Dan saya juga seronok  melihat pelbagai tajuk diberikan kepada bloglist mereka.  Ada tajuk yang lucu, ada tajuk yang pendek dan ada juga yang panjang. Rasanya saya belum pernah terjumpa dua blog mempunyai nama bloglist yang sama kecuali "Blog V.V.I.P", tetapi saya sudah lupa selain saya, siapa lagi seorang yang turut menggunakannya.

Mari kita lihat antara tajuk bloglist yang sempat saya terjah 4-5 hari yang lepas bila ada masa terluang secara berdikit-dikit untuk membuat entri ini.

 

 1. Senarai Blog Kesukaan ... Fairus


2. Kakcik Baca ... Kak Cik. 

 

3. Protagonis ... Mommy Fara.

 
  
4. Awalun ... Gadis Bunga

 

5. Rumah Kawan Kawan ... Daddy Ziyyad.

  

6. Zommmm ... Cik Att.


7. Blogging Life Would Suck Without Them ... Siti Murni.



8. Blog Suka Baca ... Acik Erna.


9. Sahabat Mayaku ... Abu Muaz 


10. Every Day Reading 1 ... Mrs R.



11. Ni pun best ... Aisy Nasiha


12. Cerita Teman Sehaluan ... Kunang-Kunang.


13. Dah Jumpa Mereka ... Yus


14. Jom Jalan-Jalan ... Junaina


 15. Suka Ngendap Sini ... Cik Eka. 

 

 16. Blog V.V.I.P .. al-lavendari


Aqkan tetapi ada juga blog yang tidak ada bloglist. Contohnya blog Cik Shinju dan Nida. Namun saya pasti mereka ada senarai yang tidak kelihatan dek mata kasar orang lain.

Pada pandangan anda, selain dari tajuk bloglist anda sendiri, tajuk bloglist siapakah yang paling menarik ? Saya sendiri suka semua tajuk bloglist tersebut dan yang paling saya suka ialah tajuk bloglist  Siti Murni dan Gadis Bunga dan banyak lagilah ...

46 comments:

  1. salam Tuan Haji...

    saya sorok bloglist kawan2 hehe
    dari sehari kesehari tak smepat2 nak masukkan balik, lama2 terlupa terus sampailah saya baca entri ini...

    terimakasih kerana menyedarkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali

      kalau sorok duit, tak pernah pulak lupa .. kan ?

      Delete
  2. suka ngendap sini..hehehehehehe

    eka baru je suka ngendap kat blog pakngah..terima kasih susah2 print screen senarai bloglist eka..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak susah langsung buat kerja ini kalau kita minat ..

      Delete
  3. Saya tak kisah apa pun tajuknya. Tapi bila melihat blog saya tersenarai sama sudah cukup untuk membuat hati saya berbunga2 tapi taklah sampai ada gadisbunga!

    Saat menaip ini saya berada di LCCT menanti penerbangan ke KK (tak tanya kan? Hehehe.... Saja suka nak bagitau.) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. serupalah kita .. hati saya juga berbunga-bunga bila tengok blog tersenarai tapi tak adalah sampai berbuah ..

      Delete
  4. hihihi! tak sangka bloglist saya pun masuk dalam entri uncle! ngeeee.... :D

    dan terima kasih sebab suka tajuk bloglist saya tu.. hihi~

    ReplyDelete
    Replies
    1. uncle pun berterima kasih sbb awak masukkan blog uncle di bawah awalun dan tidak akhirun ..

      Delete
  5. Apa kata jom jalan-jalan lagi...tak sangka blog Jun pun tersenarai jugak! Hati ku berbunga2 kembang kuncup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang hajat hati nak jalan selalu .. tapi selalunya tidak kecukupan masa.

      Delete
  6. Salam TH anda mmg hebat tahniah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali. awak lagi hebat sebenarnya ..

      Delete
  7. Hebat. Tahniah Uncle.
    Tersenarai hampir d semua bloglist kawan2..

    Awal2 berblogging dulu yun ade letak juga bloglist kat blog utama tu..
    Tp sbb blog jd berat,yun buat satu blog khas utk bloglist shj..
    Sama la mcm Releven Sokmo,Zulkbo n Akuanakpahang.
    Ramai lagi yg buat blog khas utk bloglist..

    ReplyDelete
    Replies
    1. uncle tahu ramai yang buat begitu .. antara pengunjung yang paling kerap mengunjungi blog uncle adalah dari bloglist tijah.

      blog uncle berat ke ?

      Delete
  8. Sallam Tuan Haji,

    Kakmah pun suka tajuk bloglist Siti Murni
    dan tajuk bloglist Tuan Haji sendiri.
    Hebat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali

      saya sebenarnya nak buat senarai semua bloglist yg ada blog saya, tapi nanti panjang sangat pula. insyaallah akan saya buat siri ke 2 nanti ..

      Delete
  9. Wow! Name sy tercalon la. Hehehehe. Tp kan Pakcik, sy pun suke nama GB tu. Awalun? Cool!

    ReplyDelete
  10. Eh, bloglist saya pun tercalon la...thanks uncle. Tapi rasanya tu nama bloglist yg dulu...saya dah tukar yg baru...PRIORITY READING ~ CAN'T STOP MYSELF. Memang tak boleh nak tahan diri dari membaca blog2 tersebut...hehe...best!

    ReplyDelete
  11. memang best dgn nama bloglist yg sempoi2...jap lg sy pun kena tukar lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa nak tukar ? saya tak pernah tukar sejak dari mula.

      Delete
  12. Tak boleh jadi, nampaknya saya pun nak kena bagi nama special kat bloglist saya ni hehe..

    ReplyDelete
  13. terima kasih pakngah...tak sangka nama bloglist saya terpilih masuk entry pakngah hari ni. 'blogging life would suck without them' adalah sedikit usaha apresiasi saya terhadap sahabat2 blogger...walaupun saya tak aktif sangat..tapi saya kira kehadiran blogger yg tersenarai disitu cukup menceriakan kehidupan blogging saya..alhamdulillah. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih juga kepada awak yg menyenaraikan blog pakngah .. tajuk tu memang sempoi ..

      Delete
  14. WOW.. TERBAIK.. MULA-MULA SAYA BOLEH "CONFIUS" PULAK.. MACAM KENAL SAJA, RUPA-RUPANYA SAYA PUNYA YANG DI ATAS SEKALI TU.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak punya saya letak atas sekali kerana awak merupakan pengomen yang terbanyak memberi komen setakat ini ..

      Delete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. As-salam. Tahniah al-lavendari, ramai pengikut dan pembaca! Dengan senarai-senarai yang dipaparkan itu, orang lain juga boleh dapat panduan untuk singgah ke rumah siapa lain kali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. blog tuan juga tersenarai dalam bloglist saya .. tapi kadang2 saya tak sempat nak singgah. maaf.

      Delete
  17. Saya pun suka kalau blog saya tersenarai dlm bloglist org lain. Dan saya akan lagi2 kalau blog saya tersenarai dlm entry macam kat ats tu. sbb blog tuan ada di blog saya juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tahu blog saya tersenarai dalam bloglist awak .. terima kasih. tapi kerja ini kena buat cepat kerana kalau lambat blog kita tak appear lagi bloglist orang .. dia dah lepas ke bawa. itu sebab saya buat beransur2.

      Delete
  18. wah, tak sangka blog tak bpe best mcm saya pun leh msk sini....terima ksh atas keprihatinan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun tak sangka blog saya ada dalam bloglist awak sebab awak jarang komen ..

      Delete
  19. ahahaha...banyak betul masa uncle boleh buat analisa tajuk bloglist blogger lain...ekekeke..saya tak pernah perasan selama ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat sikit2 bila ada masa lapang .. bukan buat terus menerus.

      Delete
  20. bloglist saya saya asingkan dari blog utama.. saja nak bagi ringan blog sebab blog saya dah berat dengan gambar.. XD

    dan bloglist saya ada nama nama kategori untuk setiap blog yang saya suka.. XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau begitu awak punya lebih sistematik .. saya tak tahu blog saya berat ke ringan ! kat mana nak timbang ?

      Delete
  21. Salam Tuan Hj Al,

    Lain kali kalau jalan2 tengok tajuk bloglist jangan lupa singgah blog saya yer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah .. walaupun saya dah pencen, masa juga tidaklah banyak sangat untuk berblog.

      Delete
  22. assalam Tuan Haji..
    hebat..bloglist pun boleh jadi satu n3..rasanay belum pernah jumpa orang buat n3 tentang ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali

      idea sentiasa ada .. tapi masa kadang2 tak cukup.

      Delete
  23. pakcik! terkedu saya tengok link blog sy ada kat blog vvip! huwaaaaaa nak nangisssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak nangis sebab sedih ke ?

      orang lelaki tak nangis kalau dia suka !

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.